המדריך לבנייה עצמית

רוצים לעשות את זה לגמרי לבד? נפשיל שרוולים ונתחיל בעבודה.. ההתקנה פשוטה יחסית ומצריכה ידע בסיסי בבניה, זוג ידיים (רצוי לא שמאליות), וכלי עבודה בסיסיים. בכל שאלה אנו תמיד לשרותכם בעצה ובתמיכה. בהצלחה!
בניית בסיס לטאבון

נתחיל בבניית בסיס בטון לטאבון, אפשרי להחליף בסיס זה בבסיס מפלדה או מחומר עמיד אחר כראות עינכם.

  1. חפירה וסימון שטח היציקה התחתונה ותיחומה באמצעות לוחות עץ מפולסים.
  2. יציקת בטון בעובי 15 ס”מ מזויין ברשת ברזל 8-10 מ”מ, פילוס והחלקה.ייבוש באשפרה 48 שעות לפחות.
  3. בניית ‘חדרון’ במידת המשטח העליון מבלוק 10 או 20. יציקת פינות המבנה בתוך הבלוק לכל הגובה לחיזוק.
  4. תפסנות מסגרת לוחות עץ ליציקת תקרה לחדרון שתשמש אותנו כבסיס לבניית הטאבון. מפולס.
  5. יציקת בטון עליונה עובי 12 ס”מ מזויין ברשת ברזל 8-10 מ”מ, פילוס והחלקה.ייבוש באשפרה 48 שעות לפחות





הנחת בידוד תחת רצפת הטאבון

חשוב ביותר להניח בידוד תחת ריצפת הטאבון למניעת בריחת חום מחלל התנור החוצה דרך הרצפה וכן לשמור על איזון בשמירה על החום בין הכיפה לרצפה. חול, מלח גס ושאר “בידודי סבתא” לא מומלצים במיוחד.. לתוצאות אופטימליות ממולץ ביותר להשתמש בבידוד מתקדם כגון פלטות קרמיות או קלציום סיליקט.

הנחת רצפת הטאבון

רצפת הטאבון הינה החלק בעל המשמעות הרבה ביותר בטאבון, כל התנור מתוכנן כך שהרצפה תתחמם היטב ובאופן אחיד. ישירות על הרצפה נאפה את הפיצה, הלחם והמאפים ועליה נניח מחבתות, קדרות ותבניות, לכן חשוב שתהיה משמוט טהור ואיכותי דחוס ושרוף מפולסת ומונחת ישר ללא רווחים.

הניחו את  הרצפה והדביקו לחומר הבידוד באמצעות טיט עמיד בחום,שימוש בטיט רק בחלק התחתון של הלבנה -אין לשים חומר בין החיבורים. וודאו כי הרצפה ישרה בעזרת פלס.

הרכבת הכיפה

נרכיב את חלקי הכיפה המודולרים במקומם.הדבקת חלקי הכיפה המודולרים תעשה באמצעות טיט עמיד בחום רק בחלק החיצוני של החלק על מנת לאפשר תפר התפשטות בחום גבוה. יישום שיכבה עבה על התפר מבחוץ. יש להדביק גם את מתאם הארובה במקומו ולפלס אותו לעומק ולרוחב.

בניית קשת בחזית

תפקיד קשת הלבנים בכניסה לטאבון הוא בעיקר דקורטיבי וקצת בעזרה בניתוב העשן למשפך הארובה.. בשל החום היחסית נמוך בנקודה זו בתנור, ניתן לביצוע עם כל סוג לבנה או אבן טבעית המתאים לכם במראה ובגודל.

בניית הקשת על גבי תבנית עץ, לאחר הייבוש נסיר את התבנית והקשת תשאר לעמוד.

מראה הקשת בחזית מאוד דומיננטי במראה הסופי של הטאבון.. ניתן לבצע בכל חומר, גוון וגודל המתאים לכם

בידוד הכיפה

על מנת לשמור מקסימום חום בתוך הטאבון וכן לנצל בצורה הטובה ביותר את האנרגיה (עץ/גז) אותה אנו שורפים על מנת לחמם נבודד את כיפת הטאבון בצורה הטובה ביותרץ אנו משתמשים וממליצים לבודד באמצעות שמיכות בידוד קרמיות בעובי של 5-10 סמ’ תלוי בדגם התנור. השמיכה מאפשרת היצמדות מצויינת לכיפה ומאפשרת עיצובה בהמשך לצורת איגלו ים תיכוני קלאסי. לאחר פרישת הבידוד והידוקו לכיפה באמצעות חיתוכים נצמיד רשת לול באמצעות נעצי חוט ברזל על מנת לייצר תשתית נוחה לביצוע שלב הטיח הסופי.

טיח חיצוני וגימור הטאבון

את הטאבון ניתן להתקין במגוון סיגנונות גימור בהתאם להעדפה העיצובית של בעליו. בהתקנות חוץ יש לקחת בחשבון מעבר לעיצוב ונראות, עמידות בתנאי מזג אויר ויש להתחשב בכך בביצוע הגמר ובחירת חומרים. בגימור איגלו קלאסי נשתמש בטיח בטון רגיל שניישם על גבי רשת הלול ונחליק לרמה הרצויה.. לאחר הייבוש נצבע את הטיח או לחילופין ניישם טיח ציבעוני מינרלי.